NOTĂ DE INFORMARE
privind prelucrarea datelor cu caracter personal
1. IDENTITATEA OPERATORULUI ȘI DATE DE CONTACT
În conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind
protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi
libera circulaţie a acestor date, denumit în continuare „Regulamentul General UE privind
protecția datelor” sau „GDPR”, și a actelor normative naționale aprobate în vederea
implementării acestui Regulament, SC TRANSILVANIA POST SRL cu sediul în Piața 1
Mai, nr. 1-3, Cluj-Napoca, Jud. Cluj, în calitate de Operator de date are obligația
informeze despre datele care sunt colectate de la dumneavoastră. Prezenta NOTĂ DE
INFORMARE oferă toate informațiile pe care aveți dreptul le primiți. Dacă doriți
detalii suplimentare legate de prelucrarea datelor cu caracter personal oferim următoarele
date de contact:
E-mail: office@transilvaniapost.ro
Telefon: 0734.440.550
Adresă: str. Piața 1 Mai, nr.1-3, Cluj-Napoca, Jud. Cluj
2. SCOPUL PRELUCRĂRII DATELOR DUMNEAVOASTRĂ
Scopul major al prelucrării datelor dumneavoastră personale atunci cand sunteți
clientul nostru este acela de a ne îndeplini obligațiile legale în următoarele situații:
a) gestionarea sau administrarea relației de afaceri a dumneavoastră cu SC
TRANSILVANIA POST SRL, inclusiv servicii de procesare a plăților, contabilitate,
auditare, facturare și încasare, sau asistență;
b) negocierea și încheierea contractelor;
c) derularea activităților pe care executarea contractului le presupune;
d) prestarea serviciilor solicitate;
e) pentru a comunica cu dumneavoastră în legătură cu solicitările dumneavoastră și
pentru orice alte aspecte relevante legate de relația de afaceri;
f) în orice scop aferent și/sau auxiliar oricărora dintre cele de mai sus sau orice alt
scop pentru care datele dumneavoastră cu caracter personal ne-au fost furnizate.
3. CE TIP DE DATE COLECTĂM DE LA DUMNEAVOASTRĂ
Pentru derularea relației de colaborare dintre dumneavoastră și SC TRANSILVANIA
POST SRL, colectăm:
a) Date necesare facturării cum ar fi numele și prenumele dumneavoastră, adresă,
semnătură de primire, sau alte date conform normelor legale;
b) Informații suplimentare prelucrate în mod obligatoriu pentru prestarea serviciilor
solicitate sau pentru derularea rapoartelor contractuale cu SC TRANSILVANIA POST
SRL;
c) Alte date comunicate în mod voluntar de către dumneavoastră, cum ar fi instrucțiuni
acordate, solicitări, preferințele dumneavoastră, etc., dacă se dovedesc relevante în cadrul
relațiilor de afaceri desfășurate între părți;
d) Detalii ale vizitelor dumneavoastră la birourile noastre sau ale întâlnirilor cu
dumneavoastră;
Informațiile care sunt deja în domeniul public sunt exceptate de la politicile de
prelucrare a datelor personale prevazute în Regulamenul UE 679/2016.
înștiințăm în cazul în care nu sunteți de acord prelucrăm date personale
necesare îndeplinirii obligațiilor noastre legale care ne survin în urma colaborării cu
dumneavoastră, refuzul poate duce la imposibilitatea desfășurării relației comerciale dintre
dumneavoastră și SC TRANSILVANIA POST SRL.
4. TEMEIUL JURIDIC AL PRELUCRĂRII DATELOR
Legalitatea prelucrării datelor dumneavoastră cu caracter personal o reprezintă:
articolul 6 alineatul (1) litera (b) din GDPR prelucrare în scopuri precontractuale și
contractuale precum și pentru îndeplinirea unei obligații legale care îi revine operatorului,
conform articolului 6, alineat (1), litera (c) din GDPR.
În cazul în care SC TRANSILVANIA POST SRL va prelucra alte categorii de date
care nu au caracter obligatoriu, sau ni le furnizați dumneavoastră în mod voit, prelucrarea se
va efectua pe baza articolului 6 alineatul (1) litera (a) din GDPR și anume pe baza
acordului/consimțământului dumneavoastră liber exprimat .
Temeiul juridic al activităților de prelucrare în interesul legitim al SC
TRANSILVANIA POST SRL, ca de exemplu în scopul prevenirii fraudelor este conform
GDPR articolul 6 alineatul (1) litera (f).
În situații de real interes vital pentru dumnevoastră sau cei din jur, care generează
riscuri de vătămare sau de producere a vreunui alt prejudiciu adus sănătății persoanelor
prelucrarea este legitimă conform 6 alineatul (1) litera (d) din GDPR.
Așadar, înștiintăm prelucrarea datelor dumneavoastră personale se bazează
mereu pe un temei legal, sau pe nevoia de a respecta o prevedere legală și vom implementa
măsurile necesare pentru a garanta un nivel ridicat de securitate a datelor cu caracter
personal.
5. CUI DEZVĂLUIM DATELE DUMNEAVOASTRĂ?
Datele dumneavoastră sunt destinate utilizării de către SC TRANSILVANIA POST SRL
dar pentru desfășurarea activității societății pot fi comunicate următorilor destinatari:
(a) Utilizatorii serviciilor poștale
(b) Salariații societății;
(c) Persoane împuternicite, subcontractorii societății și angajații lor,
(d) Furnizorii de servicii (furnizorii de servicii IT, furnizorii de servicii de contabilitate),
(e) Societăţi bancare (în cazul efectuării plăţilor prin intermediul acestora);
(f) Autorităţi publice centrale şi locale din România şi din alte ţări .
În toate aceste cazuri, destinatarii sunt supuși clauzelor de confidențialitate și secretului
profesional, datele transmise sunt pertinente și necesare scopului în care au fost colectate iar
furnizarea acestor informații personale se face conform legislației în vigoare.
6. TRANSFERURILE INTERNAȚIONALE
SC TRANSILVANIA POST SRL își desfășoară activitatea de curierat pe teritoriul
României, ca urmare activitățile de prelucrare se desfășoară pe teritoriul țării. În situația în
care datele urmează să fie transmise către un terț sau organizație internaționala din afara UE,
veți fi informat și se vor aplica garanțiile prevăzute din Regulamentul UE.
7. CÂT TIMP VOM STOCA DATELE DUMNEAVOASTRĂ?
Vom stoca datele dumneavoastra potrivit politicii noastre și conform scopului în care
sunt prelucrate, perioada stocării fiind diferită în funcție de scopul pentru care le folosim și de
categoria de date. Criteriile de stabilire a perioadei au la bază prevederile legale (inclusiv
legislația protecției datelor cu caracter personal), iar în cazul în care prelucrarea se bazează pe
consimțământul dumneavoastră până la retragerea acordului de prelucrare. Există, de
asemenea, situații în care legislația din alte domenii (cum ar fi normele de arhivare sau
contabilitate) ne impune stocăm datele dumneavoastră pentru o anumită perioadă de timp.
Acolo unde nu există o perioadă de stocare stabilită de lege, vom avea în vedere termenele de
prescripție aplicabile, alături de practicile recomandate în domeniul protecției datelor.
8. CUM PROTEJĂM DATELE DUMNEAVOASTRĂ?
Informațiile pe care le primim de la dumneavoastră în cadrul desfășurării activității de
colaborare vor fi prelucrate și protejate conform Regulamentului European 679/2016 privind
protecția persoanelor fizice referitor la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera
circulație a acestora.
Am instituit măsuri tehnico-organizatorice de prelucrare și securitate a datelor cu caracter
personal. Vă facem cunoscut faptul că aceste măsuri sunt prevăzute în procedurile interne din
cadrul societății.
Angajamentul față de securitatea datelor cu caracter personal se extinde la toate
nivelurile organizației, personalul societății fiind instruit și verificat periodic pentru a se
asigura confidențialitatea și securitatea datelor prelucrate în cadrul organizației. Desemenea,
garantăm seriozitate tuturor angajațiilor și persoanelor, care prelucrează datele dumeavoastră
cu caracter personal în cadrul, sau în numele organizației.
9. CE DREPTURI AVEȚI?
În Regulamentul UE 679/2016 sunt prevăzute următoarele drepturi pe care puteți le
exercitați după cum urmează:
1. dreptul la informare - puteți solicita informații privind activitățile de
prelucrare a datelor dumneavoastră personale, prezenta Notă de Informare referitoare la
protecția datelor cu caracter personal furnizează informațiile pe care aveți dreptul le
primiți.
2. dreptul de acces la date - puteți solicita din partea Operatorului o confirmare
se prelucrează sau nu datele cu caracter personal care vă vizează și, în caz afirmativ, acces
la informațiile respective;
3. dreptul la rectificare - puteți rectifica datele inexacte sau incomplete;
4. dreptul la ștergerea datelor (``dreptul de a fi uitat``) - puteți obține ștergerea
datelor, în cazul în care prelucrarea acestora nu a fost legală sau nu există un motiv legal sau
special pentru continuarea prelucrării și stocării datelor cu caracter personal;
5. dreptul la restricționarea prelucrării - puteți solicita restricționarea prelucrării
în cazul în care contestați exactitatea datelor, considerați că prelucrarea este ilegală, precum și
în alte cazuri prevăzute de lege;
6. dreptul la portabilitatea datelor - puteți solicita primiți datele
dumneavoastră personale într-un format structurat, care poate fi citit automat sau puteți
solicita ca respectivele date să fie transmise altui operator;
7. dreptul la opoziție - puteți opuneți prelucrării datelor personale, din
motive legate de interesul public, precum crearea de profiluri;
8. drepturi legate de prelucrarea automată a datelor - semnifică modul în care
persoana vizată are dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea
automată, care produce efecte juridice care privesc persoana vizată.
9. dreptul de retragere a consimțământului - în cazul în care prelucrarea se
întemeiază pe consimțământul dumneavoastră și nu mai există temei legal de prelucrare a
datelor, vi-l puteți retrage oricând. Retragerea consimțământului are efecte doar pentru viitor,
prelucrarea anterioară retragerii consimțământului rămânând valabilă.
10. dreptul de a depune o plângere - în fața Autorității Naționale de Supraveghere a
Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) sau justiției, în condițiile legii.
Pentru exercitarea drepturilor menționate mai sus persoana vizată trebuie transmită o
cerere scrisă, datată și semnată la adresa de mail: ____________, sau fizic la adresa: str. Piața
1 Mai, Nr. 1-3, Cluj-Napoca, Jud. Cluj.
Ne obligăm dăm curs solicitărilor dumneavoastră în maxim 30 (treizeci) de zile. În
anumite situații, acest termen poate fi prelungit cu încă o lună, dar suntem obligați în acest
caz anunțăm de această prelungire, cu justificările de rigoare în termen de cel mult o
lună de la primirea solicitării.
Nu sunteți obligat(ă) ne furnizați datele dumnevoastră. Aveți libertatea de a decide ce
date alegeți ne transmiteți, dar înștiințăm în cazul în care nu sunteți de acord să
prelucrăm datele dumneavoastră personale, refuzul poate duce la imposibilitatea desfășurării
legale a relației dintre dumneavoastră și SC TRANSILVANIA POST SRL.
10. ALTE INFORMAȚII
Legislația în acest domeniu se schimbă rapid și noi anticipăm această notificare va fi
revizuită și adusă la zi în acord cu noile reglementări.